Zgodovina katrce

Začetek izdelave legendarnega Renault 4 ali katrce, kot smo jo poimenovali na našem področju, sega v leto 1961, ko so se pri francoskem proizvajalcu vozil Renault pod vodstvom direktorja Pierra Dreyfusa odločili, da tržišču predstavijo novo vozilo, ki bo nadomestilo dotedanji model 4CV in bo dostopno širšim množicam za različne namene in z dobrimi voznimi lastnostmi. V to jih je prisilil konkurenčni Citroen, ki je v tistem času predstavil danes tudi legendarno vozilo 2CV oz. spačka.

Renault je istočasno predstavil modele R3, R4 in R4L (oznaka L kot luksuz). Proizvodnjo osnovnega modela R3 so glede na široko sprejetje kupcev modela R4 v letu 1953 opustili in tako se je pričelo njegovo dolgo in uspešno obdobje proizvodnje. Enostavna in uporabna notranjost, nizki stroški vzdrževanja, vsestranska uporabnost in prilagodljivost so bile ključne značilnosti, ki so bile zagotovilo za uspeh. Že po prvih šestih letih proizvodnje so presegli milijon proizvedenih vozil.

Nam sta najbolj poznana modela TL z 845 ccm motorjem, ki so jo izdelovali do leta 1988, ko ga nadomesti model GTL s 1108 ccm motorjem. V obdobju med leti 1951 in 1992, ko je bila narejena zadnja katrca ravno v Novem mestu, je bilo v 27ih državah sveta proizvedeno kar 8.135.424 katrc. Od tega jih je bilo v IMV Novo mesto proizvedenih več kot 575.000. Te številke uvrščajo katrco na 3. mesto najbolj prodajanega modela vozila na svetu. 

Obstajajo različne izvedenke, med njimi izstopajo tovorna izvedba, kabriolet oz »Plein Air« in štirikolesni pogon. S slednjo različico Sinpair 4×4 sta leta 1979 brata Marreau na legendarnem rallyu »Paris-Dakar« dosegla drugo mesto v kategoriji avtomobilov oz. 5 mesto med vsemi nastopajočimi vozili. Seveda ne smemo pozabiti tudi legendarnih rally katrc, ki so nastale v športnem oddelku IMV pod vodstvom legendarnega Fracija Šalija.

Še nekaj legendarnih izvedenk: »Rodeo«, »La Parisienne«, »Safari«, »Shopping«, »Miss Sixty«, »Jogging«, »Salü«, »Savane«, »Clan« in »Bye-Bye«.

0
Leto izdelave prve katrce
0
Leto izdelave zadnje katrce
0
Število izdelanih katrc
0
Število izdelanih katrc v IMV

Kratka časovnica

  • 1956: Pierre Dreyfus prične svoj projekt za »blue jeans car«.
  • 1959: Prototipi vozila Renault 4 so prekrižarili ceste sveta. Od ZDA, do Švedske, preko Sardinije in Gvineje, so testirali vozilo ki je dobro preneslo ekstremne razmere.
  • 1961 (6. julij): Narejen zadnji 4CV v obratu Billancourt. Naredili so prostor za tekoče trakove za nov Renault 4.
  • 1961 (avgust): Predstavitev modelov Renault 3 in Renault 4 v Franciji, regiji Camargue.
  • 1961 (oktober): prvi javni nastop novega Renault 4 na pariškem avtomobilskem salonu (Grand Palais).
  • 1965: R4 postane uradno Renault 4.
  • 1966: Začetek Renault operacije »Les Routes du Monde«, ki se konča leta 1984.
  • 1967: Proizvodnja doseže skoraj 370.000 avtomobilov letno, Renault 4 postane uspešnica Francije. Septembra dobi avtomobil aluminijasto masko.
  • 1969: Pričetek proizvodnje katrce v Jugoslaviji v ljubljanskem Litostroju.
  • 1972: Prenos pogodbe za izdelavo katrce iz Litostroja na IMV v Novo mesto.
  • 1974 (september): Uvedba plastične maske.
  • 1977: prodaja doseže 5 milijonov vključujoč vse izvedenke. Renault postane največji proizvajalec vozil v Evropi.
  • 1979: Brata Marreau zasedeta na »Paris – Dakar« rallyu 2.mesto v kategoriji avtomobilov oz. skupno 5. mesto med vsemi nastopajočimi vozili.
  • 1985: presežen prag prodaje 7 milijonov vozil .
  • 1988: Na nemškem trgu se po 27. letih in 900.000 vozil katrca poslovi s serijo »Salü«, ki je bila narejena v 500. primerkih.
  • 1988: različica »Van« izpade iz francoskega kataloga.
  • 1992: zadnjih 1000 katrc zapusti tovarno Billancourt. GTL Clan izvedba je vsebovala spominsko ploščo na armaturni plošči., ki se glasi »Bye-Bye«.
  • 1992 (december): zadnja katrca zapusti tovarno IMV (Revoz)

Delno vir Renault.si